Khamis, 12 November 2009

Musram pengasas formula Bana itu Bajau - Cina


Opps ada yang marah kenapa Siti kata Musram Rakunman bloggers hebat menyamar seperti Awang Sulung Merah Muda atau Umar Umayyah....

Saya respect pagari Musram kerana bagi formula Bana melahirkan Bajau dan Cina ---

Formula ini boleh memecahbelahkan kaum... menyakiti hati orang Bajau dan menghina Cina yang diiktiraf mendiang Parti Akar Bersatu sebagai layak menjadi ahli Umno selepas parti akar ipong (mati).

Musram Rakunman juga menuduh, menghina dan memperlekeh perwakilan Umno kaum Kadazandusun dalam pemilihan G7 Umno Bahagian Kota Belud sebagai barang yang undi mereka boleh dibeli sehingga wakil Iranun semua kecundang... watak perempuan apa ini... Musram! Musram! opps Dayang Wulan oh Dayang Wulan!

Bagi Siti simple saja puncanya iaitu perwakilan Iranun terlalu bergantung kepada undi dan perjuangan kaum sendiri.

Mereka berkempen konon sebagai mewakili kaum mereka dalam Umno... sedangkan mereka perlukan undi kaum lain untuk menang.

Nasib baik jati diri ini tiada dalam jiwa pemimpin masa depan berbangsa Iranun, bakal YB Almuddin Kaida.

Dalam politik Umno Bahagian Kota Belud kita tidak boleh bergantung kepada undi kaum sendiri dan pendidikan sebaliknya public relation, boleh bergaul dengan semua lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan tidak mempersenda orang atau kaum lain boleh membantu ke arah `falah'.

Perwakilan Bajau termasuk Awang Samad yang diperlekeh Musram tidak menyentuh langsung soal kaum dan teamnya di peringkat atasan Umno Bahagian Kota Belud yang Siti percaya antara formula kemenangannya sebagai G7 lalu.

Tindakan Musram memporak porandakan rakyat Bajau dan Iranun menerusi penyamarannya sebagai Dayang Wulan boleh menjejaskan hubungan kaum Bajau dan Iranun yang ada pasang surutnya.

Musram Rakunman dalam penyamaran watak Dayang Wulan menjadi batu api dalam kes tuntutan Grazing Reserve Kuala Pintasan oleh rakyat Labuan dan Wakap.

Ini disokong dan dokong hampir 90 peratus bloggers Iranun.

Dalam Radiamoda pula Musram menghina ramai orang termasuk blogger chips more.

Jangan marah ya denakan seliu-liu... kita terserempak dekat Milimewa malam semalam tapi abang tak kenal Siti pun.

Itulah hebatnya Musram Rakunman.