Khamis, 12 November 2009

Gandingan Mantap Hero Kota Belud






Salam. Ramai yang bertanya Siti kenapa tidak bagi alasan kerana langsung tidak mengulas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Usukan selaku Pembantu Menteri Pembangunan Infrastruktur negeri, Datuk Japlin Haji Akim dalam coretan terdahulu.

Ada apa-apa hubungan sulit kah Siti?. Jawab saya Siti, saya tidak pernah pun berjumpa secara face to face dengan YB Japlin dan YB tidak kenal pun Siti.

Ala janganlah sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula... kan YB Japlin digantung ahli dalam parti dan mustahil lah dipilih semula... Kota Belud bukan Bagan Pinang lah.

Saya yakin... bakal YB dan YAB Datuk Seri Panglima Salleh Tun Said Keruak serta bakal YB Almuddin Kaida dan Musli Oli akan memercukan kembali kegemilangan daerah asal usul Siti. Bana... Banasab tu dinakan, langah dan tampinai.

Kota Belud ada laut... boleh buat kilang pengetinan sardin, bilis dan kerang.

Ada sawah... boleh bantu kurangkan pergantungan import beras Sabah yang kini bilnya mencecah RM900 juta setahun.

Ada grazing reserve... boleh ternak sapi untuk daging dan susu.

Ada kebun kecil getah... pasaran komoditi ini turun naik sama seperti Kota Belud. Namun pembangunan konsisten akan dinikmati rakyat menerusi gandingan mantap Salleh, Musli dan Almuddin.

Ada lokasi pelancongan.... darat, dasar laut (Pulau Mantanani kata Salleh lebih cantik dari Sipadan), air terjun dan belantara.

Pemandangan Gunung Kinabalu juga lebih cantik dari Kota Belud yang berlatar sawah.

Ini semua boleh dimajukan gandingan bakal YB pilihan Siti.

Selamat berjuang hero Kota Belud.