Selasa, 22 Disember 2009

Ketika Kaki Syabu dan Ubat Batuk Kata Dadah Bahaya! - Usah Percaya Bung




Ketika Ketua Pemuda Umno Kota Belud, Encik Baharul Sawi hadiahkan jam kepada Pusat Program Pendidikan Pencegahan Dadah Daerah Kota Belud di SMK Tambulion baru-baru ini ramai yang menyimpulkan itulah keinsafan bekas penagih dadah jenis ubat batuk dan syabu.

Dulu lepas menang atau kalah sabung ayam pasti menjamah barang larangan itu.

Dikatakan sangat simple yang memudahkan pihak sekolah khususnya warga pendidik untuk berurusan dengan beliau... sebenarnya `baik ada makna tu (dialog Madu Tiga arahan dan lakonan tokoh filem negara, Allahyarham Tan Sri P Ramlee.

Selain sumbangan jam gergasi, En Baharul sebenarnya telah menyumbang markah yang besar kepada usaha SMK Tambulion kerana dalam kriteria penilaian, sumbangan daripada NGO dan pemimpin akan memberi markah bonus yang memuaskan, itu pula benefit SMK Tambulion.

Apa pun, bagi Siti... Baror telah mengali lubang aktiviti hitamnya pada zaman silam kerana jam adalah simbol masa itu emas.

Layakkah Baror mengajar remaja supaya menjauhi najis dadah sedang beliau sendiri terlibat dengan kegiatan itu pada zaman bungar-bungarannya.

Sebagai top rangking calon BN di Usukan, Sama-sama kita tahu siapa Baror? dan dia tidak layak mengajar kita tentang erti kebaikan.


Dah lah master dibeli, pernah mengugut rakan baik Siti lagi tu kerana mempertahankan pemimpin tertentu.


RAKYAT USUKAN, ANDAI BAROR CALON BN.. TOLAK JANGAN TAK TOLAK HINGGA JATUH DALAM LEBAK.